Thursday 11 May 2017

Tips Hilang Jerawat & Parut Jerawat

Assalamualaikum..~

Mesti tertanya entry kali ini CikKiah nak share pasal apa kan ?? Haa okay CikKiah nak share pasal JERAWAT ..Mostly dari kita semua ada yg alami masalah ni betul tak ? Jerawat ni dia nak tumbuh tak kira umur ,semua xterkecuali tambah-tambah setiap kali datang bulan bagi kaun wanita . Dan paling yang dirisaukan ialah parutnya yang tinggal. Haaa diknon amik masa yang lama jugak tau untuk hilangkan parutnya ..Ada yg sanggup habis beribu ringgit semata-mata nak buat rawatan laser untuk hilangkan parut .. ish ish ish



PUNCA MASALAH JERAWAT

1- Masalah Jangkitan Bakteria

Terdapat bakteria yang dikenali dengan nama Propionibacterium acnes. Ini adalah salah satu bakteria yang biasa ditemui dalam sel kulit. Sumber makanannya ialah sebum dan sel-sel mati pada permukaan kulit. Orang yang mempunyai masalah jerawat biasanya mempunyai lebih banyak bakteria ini pada kulit mereka. Oleh itu, berhati-hati semasa menyentuh jerawat kerana ia boleh memindahkan  bakteria ini ke bahagian yang lain pula. 

2- Stress

Percaya atau tidak, lagi anda stress, lagi banyaklah jerawat yang akan keluar. Berterusan dalam stress hanya akan memburukkan lagi simptom jerawat anda. Walaubagaimanapun, dengan rawatan yang betul, jerawat masih boleh dicegah. Stress teruk boleh menyebabkan radang terhadap jerawat. Hal ini kerana adrenalin serta hormon androgen yang ada dalam badan dikeluarkan secara berlebihan apabila kita stress dan menjadi punca lebih banyak jerawat yang keluar.

3Pori pori besar

Selain kulit berminyak, jenis kulit yang memiliki pori pori besar pun boleh menyebakan pertumbuhan jerawat . Kerana faktor penyebab jerawat di wajah boleh disebabkan oleh sumbatan pori pori dari debu, dan debu semakin banyak masuk ke pori pori yang besar. maka dari itu apabila memiliki pori wajah yang besar boleh menyebabkan jerawat juga.
4- Makanan berminyak
Faktor penyebab jerawat di muka adalah makanan yang berminyak. Makanan seperti inilah yang menyumbangkan jerawat di wajah.Jadi, elakkan makanan yang berminyak atau paling tidak kurangkan pengambilan makanan berminyak sebaliknya makan makanan yg dimasak seperti direbus dikukus ataupun dipanggang.. Pastikan minum air masak yg secukupnya dan lebihkan pengambilan sayuran serta buah-buahan.
CARA ATASI MASALAH JERAWAT DI WAJAH DENGAN MUDAH
CikKiah nak share petua-petua tradisional harapnya sedikit sebanyak membantu anda semua untuk hilangkan jerawat..Yang pasti petua ni semua sangat mudah dan bahan2 nya pun agak senang jugak lah untuk dapatkan.
DAUN SIREH -  Rendam sehelai daun sirih di dalam segelas air panas atau di dalam bekas yang sesuai. Tunggu hingga sejuk dan daun layu. Selawat Nabi sebanyak tiga kali dan basuh muka dengan air tersebut. Selepas itu jangan dilapkan, biarkan hingga kering sendiri.
KAYU MANIS - Kikis/tumbuk sedikit kulit kayu manis atau ambil sedikit serbuk kayu manis dan campurkan dengan sedikit madu. Tempekkan ke muka sebelum masuk tidur. Bilas dengan air bersih pada keesokan paginya. Amalkan tiga kali seminggu..Dan lihat hasilnya ,best tau ! :)
BEDAK SEJUK - Sediakan campuran bedak sejuk dengan garam dan air asam jawa ,sebatikan semuanya .Selawat pada Nabi tiga kali. Sapukan di tempat jerawat. InsyaAllah, jerawat akan beransur hilang.
YOGURT ASLI DAN KUNYIT - Campurkan yogurt asli dengan serbuk kunyit.Kacau dengan sebati dan jadikan masker di wajah.Biarkan beberapa minit sehingga kering dan bilas dengan air bersih.Lakukan 2 3 kali seminggu. Kulit pun lembut tauu ;)




                       CARA MERAWAT JERAWAT DENGAN PRODUK RYOUNG BEAUTY

shake dengan 100ml air sejuk ..shake shake shakee terus minum
mudah saja uols 


 >>> WHITE GLUCONEY DRINK ADVANCED <<<
(minuman collagen ikan kod dan ekstrak buah strawberi,acai beri serta madu merupakan minuman kesihatan terbaik masa kini)

Apa kebaikannya ??

- Merawat masalah kulit wajah seperti jerawat,jeragat dan mnghilangkan parut-parut jerawat.
- Merawat masalah dalaman wanita cth hormon yang tidak stabil.
- Merawat masalah haid tidak stabil dan mslh senggugut
- Menyingkirkan toksin-toksin dalam badan
- Melawaskan pembuangan air besar & kecil ..


Makesure shake waktu pagi sblm breakfast dan juga malam sebelum tidur ;)
pssttt....rasa dia sedap tau..
Okay harap perkongsian kali ni dapat memberi manfaat untuk anda yg mengalami masalah wajah. Tidak asing lagi pagi pengguna setia RyoungBeauty.
Nak tahu lagi info yang lebih lanjut boleh whtsapp CikKiah 019-5579088,macam-macam CikKiah akan share dengan anda. .

sekian saja moga bertemu lagi di lain entry  ;)

Page fb : RyoungBeauty Sihat Itu Penting Sihat Itu Wajib
CikKiah RyoungBeauty Pakar Kecantikan Anda
019-5579088

No comments:

Post a Comment

Tips atasi masalah sembelit

Alangkah seksanya jika mengalami sembelit yang kerap setiap hari! Juga terpaksa menghabiskan masa yang lama meneran di dalam bilik air. ...